امروزه و در عصر حاضر خیلی از کسب و کارها و خدمات با ساخت فروشگاه اینترنتی امکان پذیر شده اند. ابزار دانش در مقاله مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی سعی کرده است شما را با مراحلی که در ساخت فروشگاه اینترنتی با آن رو به رو هستید آشنا کند تا در صورتی که قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود داشته باشید با مراحل آن آشنا باشید.

در ادامه مراحل مهم و اصلی یک فروشگاه اینترنتی را توضیح و به نکات مهم مربوط به هر مرحله اشاره خواهیم کرد.

انتخاب و خرید دامنه

اولین مرحله از مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی انتخاب و خرید یک دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود می باشد.

دامنه همان آدرس اینترنتی می باشد که در قسمت آدرس بار مرورگرها وارد می کنید و وارد سایت و یا فروشگاه اینترنتی مورد نظر می شوید. حالا شما نیز باید در اولین قدم یک نام دامنه مناسب با فروشگاه خود را انتخاب کنید.

سپس به سایت شرکت های هاستینگ معتبر وارد شده و در قسمت خرید دامنه ابتدا دامنه مورد نظر خود را وارد کنید تا آزاد بودن آن بررسی شود. اگر دامنه آزاد باشد به شما نشان می دهد که می توانید این دامنه را برای خود و به نام خود ثبت کنید.

همان طور که می دانید تمام دامنه های اینترنتی دارای یک پسوند مانند ir یا com و … می باشند. یک سری دامنه ها ملی می باشند و هر کشوری برای خودش دامنه ملی مخصوص دارد ، مانند ir که دامنه ملی کشور ایران می باشد و یا دامنه بین المللی com که هر دامنه ای می تواند این پسوند را داشته باشد.

همچنین پسوندهای مختلف قیمت های مختلفی نیز دارند که در هنگام خرید می توانید این قیمت ها را مشاهده کنید.

منبع : ابزار دانش